PayPal Account verwijderen
Het sluiten van je rekening kun je binnen 5 minuten in 4 stappen regelen. Het is makkelijk om te verwijderen MITS ze geen extra documentatie van je nodig hebben en je de onderstaande stappen hebt gevolgd.
Belangrijk: Je kunt dit proces niet doorlopen in de PayPal App, het sluiten van je account is alleen mogelijk in je Webbrowser.
Voor je een Paypal rekening sluit
Voor je het stappenplan volgt is het belangrijk dat je de volgende zaken in je rekening wijzigt / verwijderd:
- Zorg dat al je betaalverzoeken zijn verwijderd en overgezet naar een andere rekening;
- Je account Saldo moet op 0 staan, zorg dus dat je geen geld meer op je rekening hebt staan, wacht tot het geld succesvol is overgeschreven voor je verder gaat met de onderstaande stappen;
- Verwijder credit card en bankrekeninggegevens voor het sluiten van je PayPal account;
- Optioneel: Download alle transacties die je hebt gedaan via Paypal.
Eventuele geschillen die je hebt met kopers / verkopers worden niet meer behandeld nadat een account is gesloten. Zorg dus dat je dit eerst oplost. Zodra je rekening is gesloten worden deze zaken niet meer in behandeling genomen.
Benodigde tijd: 5 minuten
PayPal is een online betaalsysteem. Het is oorspronkelijk opgericht om dienst te doen als betaalsysteem voor de palmpilot pda’s. Inmiddels is het een bijna onmisbare betaalmethode. Je kunt betalingen doen en ontvangen met behulp van je email adres. Betalen met PayPal is gratis maar de ontvanger moet een klein bedrag betalen.
Mocht jij je PayPal account willen verwijderen, is dat met behulp van onderstaande stappen zo gedaan!
- Log in op de website van PayPal
Door in te loggen met je gebruikersnaam (emailadres) en wachtwoord kom je op je eigen, persoonlijke PayPal account waar je simpel in een paar stappen je account kunt verwijderen.
- Klik op instellingen
Door op het tandwieltje rechts bovenin je scherm te klikken word je automatisch naar je profiel geleid.
- Ga naar rekeningopties
In je profiel kun je naar beneden scrollen, tot je aan de linkerkant het blokje rekeningopties tegenkomt. Klik hier op “Je rekening sluiten”.
- Bevestig je keuze
PayPal wil dat je zeker weet dat jij je rekening wil verwijderen. Een verwijderd account kan niet weer geopend worden. Kies voor “Rekening sluiten” om deze definitief te verwijderen.
Paypal vraagt verder niet meer om een bevestigingscode. Je rekening is definitief verwijderd. Mocht je in de toekomst toch weer een PayPal rekening willen hebben dan kun je een nieuwe rekening openen, de meeste financiële instellingen laten dit niet direct toe maar pas na een langere periode.
12 euro kosten inactieve rekening
Veel bezoekers van deze website willen het PayPal account sluiten omdat er 12 euro kosten in rekening wordt gebracht voor inactieve rekeningen. Deze wijziging gaat in vanaf 16 december 2020 en wordt vanaf 2021 jaarlijks afgeschreven.
Paypal zal geen geld afschrijven wanneer je balans op 0 staat. Alleen voor inactieve rekeningen MET balans zullen kosten in rekening worden gebracht.
Gelukkig heeft PayPal besloten dat je balans niet in het rood wordt gezet door deze wijziging. Stel je hebt in 2021 6 euro op je rekening staan en je gebruikt het account 0 keer dan zullen ze maximaal 6 euro afschrijven. Mocht je geen gebruik meer willen maken van hun diensten dan is het dus verstandig om alsnog je account te sluiten.
Wachtwoord vergeten?
Als het een oude rekening is en je weet je wachtwoord niet meer geeft Paypal verschillende mogelijkheden om een nieuw wachtwoord in te stellen. In de meeste gevallen zal de verificatie telefonisch verlopen, in sommige gevallen kun je het wachtwoord opnieuw instellen met je geheime vraag of door et invullen van je creditcardnummer.
Mocht je account zijn aangemaakt met een oud telefoonnummer dan kun je deze laten veranderen door de Klantenservice. In de meeste gevallen moet je dan wel een kopie van je ID / paspoort toesturen, hierover zal de klantenservice je informeren. Je moet hiervoor wel eerst telefonisch contact opnemen, iets wat in deze covid-periode lastig is.
Telefonisch Contact opnemen
Let op: In verband met Corona is Paypal per telefoon niet goed bereikbaar, wij raden je aan om een intern bericht te sturen als je de optie om je account te sluiten niet ziet staan. Verwacht niet direct een reactie, dit kan enige tijd in beslag nemen.
Paypal heeft een Gratis 0800-nummer beschikbaar voor wanneer je via de vast lijn belt, deze kun je gebruiken wanneer je met een Nederlands telefoonnummer belt.
- 0800 265 9239 (Gratis vanaf vaste lijn)
- 00353 1 436 9033 (Vanuit het buitenland, kunnen kosten bijkomen)
- 070 700 7519 (Lokaal nummer)
De openingstijden van de klantenservice per telefoon: Ma-Vr van 9 t/m 17.30 uur.
Pas op voor betaalde doorschakelnummers die je online kunt terugvinden – deze schakelen door naar 1 van de bovenstaande nummers.
Paypal vraagt zelf geen geld om de klantenservice telefonisch te benaderen naast de normale belkosten die je normaalgesproken maakt.
Bericht versturen en Email
Wanneer je bent ingelogd kun je een bericht sturen naar de klantenservice. Paypal heeft geen Emailadres online staan waarop ze te bereiken zijn. Mocht je geen toegang hebben tot je account dan kun je altijd proberen om via Social Media contact op te nemen:
https://www.facebook.com/PayPal
Reactie achterlaten op Nuverwijderen.nl
Het zou een overbodige boodschap moeten zijn maar deze website is geen klantenservice van Paypal, laat dus nooit je persoonlijke gegevens achter in een reactie. Om te voorkomen dat er misbruik gemaakt kan worden van gegevens die je aan deze website verstrekt moet je eerste reactie goedgekeurd worden voor je normaal kunt reageren.
Reacties worden pro-actief bewerkt om te voorkomen dat er persoonlijke gegevens online komen te staan. De volgende gegevens worden bewerkt voor je eigen veiligheid / privacy:
- Voor- of Achternaam;
- Adresgegevens;
- Accountgegevens bij Paypal.
Verder halen wij ook grove spelfouten uit de tekst voor de leesbaarheid van deze pagina. Meer informatie over hoe we met je gegevens omgaan kun je terugvinden in onze privacy policy.
Dénise
verwijder mijn account astublieft
Remco
Hallo Dénise,
Via de 4 stappen die hierboven staan beschreven kun je snel je Paypal account verwijderen!
Let wel dat je gegevens verplicht bewaard blijven bij PayPal, dit zijn ze wettelijk verplicht voor ten minste 5 jaar.
Mary
Hoi Remco
De optie rekening verwijderen is niet te vinden onder rekeningopties.
Kunnen jullie mijn rekening opheffen, ik heb nu al van alles geprobeerd, inloggen, op het tandwieltje bij profiel omlaag scrollen dan kom ik in rekeningopties, het blokje hiervoor kom ik nergens tegen, dan houd het op, rekening verwijderen kom ik niet tegen.
Graag een passende oplossing
Mary
Remco
Halo Mary. Heeft u alle bovenstaande stappen gevolgd? Zoals rekening leeggehaald, betaalverzoeken geannuleerd en alle bank / creditcard gegevens verwijderd? Mocht dit het geval zijn dan raad ik aan om contact op te nemen met PayPal door een bericht te sturen.
Ps. Ik heb uw achternaam uit de reactie verwijderd, de reacties zijn publiek.
Mary
Hoi Remco, ik heb alle stappen doorlopen, creditcard is bij Paypal niet bekend, er zijn geen lopende opdrachten of betalingen. Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van Paypal en dat gaat ook niet gebeuren.
Ik had 2 telefoonnummers die beide zeggen dat de mensen niet aanwezig kunnen zijn en dat het enige uren in beslag kan nemen. Hoe ik ze anders moet bereiken, geen idee.
Het is allemaal erg lastig en ik weet nu echt niet meer wat ik moet, help?
Remco
Zo te zien heb je alles goed gedaan, in dat geval zou ik ze intern een bericht sturen wanneer je bent ingelogd. Het kan denk ik wel even duren voor ze reageren.
Tonnie
Hoi! Ik heb ook het probleem alles gedaan maar lukt niet…
Dolly Ribeiro
Ik krijg het niet voor elkaar op paypal te sluiten ondanks de stappen die ik heb gevolgd. Hij geeft aan; er is een probleem opgetreden, probeer later opnieuw. Ik heb te vaak geprobeerd! Ben heel paypal zat!
Remco
In dat geval zou ik ze een bericht sturen via de contactpagina https://www.paypal.com/nl/smarthelp/contact-us
Meijer
Ik heb jullie service nooit gesnapt, relevant gevonden, betrouwbaar en überhaupt geen dienst verlenen dat op zoveel andere, wèl betrouwbare manieren, veeel en veeel beter kan. Totaal onnodig en nog je privacy schenden ook! Heb het ooit uit “nood” moeten gebruiken met een reguliere, niet beter wetende, klant van jullie. Verder alleen maar onterechte afschrijvingen gehad en NIKS aan jullie service gehad verder. Ik wel dat Mijn gegevens gewist worden en niet naar derden, of meerdere samenwerkende organisaties van PayPal! Mvg (voorletters weggehaald door admin) Meijer
Remco
Via de stappen in dit artikel kunt u eenvoudig uw Paypal account opzeggen. Dat kan niet via ons, wij laten enkel zien hoe je makkelijk een PayPal account kunt opzeggen. Let wel dat Paypal als financieel dienstverlener voor een aantal jaren uw gegevens moet bewaren.
Gerrit
Beste mensen,
Ik wil graag een rekening van onze vereniging verwijderen.
Echter dat wil niet, want:
Uw rekening kan niet worden gesloten
Rekeningen die worden gecontroleerd, kunnen niet worden gesloten.
En, een bericht aan Paypal wordt niet op gereageerd
Groet, Gerrit
Remco
Hallo Gerrit, heb je pasgeleden het verzoek gekregen om documenten van de vereniging bij PayPal aan te leveren?
Gerrit
Beset Remco, Het is een crime dat PayPal om er af te komen. Maar daar kun jij waarschijnlijk ook niets aan doen …
Gerrit
Dag Remco, nee, niets gekregen naar mijn mening. Maar dat zou kunnen, moet ik even natrekken.
Gerrit
Nee, geen verzoek gekregen om documenten aan te leveren.
Az
Hallo,
Op m’n Paypal account staat m’n oude mobielnummer en voor het inloggen is een verificatiecode nodig, maar die kan ik dus niet ontvangen. Ik heb de klantenservice al gebeld maar daarmee kwam ik ook niet verder. Dus heb ik maar gemaild met wat er aan de hand is. Paypal heeft me toen een emailbericht gestuurd met de mededeling dat er een bericht klaarstaat in m’n Paypal account waar ik niet in kan. Hoe kan dit worden opgelost?
Remco
Hallo Az, in dat geval zou ik nogmaals het probleem uitleggen.
Ik zou daarbij ook je persoonlijke gegevens meesturen om aan te tonen dat jij daadwerkelijk de houder van het account bent (foto ID-kaart en een bewijs van adres). Ik denk niet dat Paypal zomaar het mobiele nummer gaat veranderen in je account om misbruik te voorkomen.
Martine
Ware hel dat Paypal.
Blijft constant om creditcard vragen terwijl een bankrekening is gekoppeld met voldoende saldo.
Rekening verwijderen in de 4 stappen is onmogelijk aangezien ik deze niet eens krijg te zien.
Ik heb geen link in mijn profiel!!!!
Name
Ik heb mijn paypal account verwijdert. Maar er kan niks meer gebeuren hoop ik. Niet dat er allemaal bedragen van mijn rekening wordt afgeschreven!
Josh
Ik krijg dus deze reactie als ik probeer te verwijderen:
Voordat je je rekening sluit
Er is een transactie in behandeling die eerst moet worden voltooid.
Het is onmogelijk om van die zooi af te komen
Kim
Josh ik heb het zelfde probleem nu. Is het gelukt? Zo ja kun je het me aub vertellen ik wordt hier zo gek van en raak echt paniekerig ervan
Texas
Paypal werkt niet meer zoals jullie gewend zijn,afmelden is niet te vinden.
Remco
Hoi Texas, is het inmiddels gelukt?
Je moet eerst alle openstaande zaken afhandelen (balans 0, credit cards verwijderen etc.).
Niclot
Ik geraak niet van Paypal af. Tientallen keren geprobeerd maar de optie “rekening afsluiten staat er NIET.
Volgens de handleiding zou dat er moeten staan maar het staat er nooit, enkel “rekening upgraden” staat er.
Van Paypal wordt ik misselijk. Het is een malafide organisatie, zo blijkt ook uit de recente kritiek van Testaankoop.
Remco
Staat er eventueel nog geld op uw rekening? Dit kan de oorzaak zijn dat het niet lukt om het account te sluiten.
Jenneke
Hallo,
Als ik alles doe zoals hierboven omschreven dan staat er bij mij wel opwaarderen naar een zakelijke rekening maar daaronder staat niet Paypalrekening sluiten. Waar kan ik dat dan vinden?
Remco
Hallo Jenneke, ik heb uw achternaam verwijderd bij het plaatsen van de reactie.
In dat geval zou ik even contact opnemen met de klantenservice van PayPal zelf, die zou je hier direct mee kunnen helpen. Misschien moet eerst uw account geverifieerd worden?
JANSSENS JOZEF
Paypal sluiten lukt niet.
Waarom ik het wil sluiten. De service = 0.
Alle communicatie van paypal is niet in de landstaal die ik heb opgegeven.
Voor mij zijn al die berichten van geen waarde en ook niet wettelijk..
Vanaf heden zie ik af van alle mogelijke schade door het niet volgen van instructies gegeven door paypal en beschouw ik mijn account als afgesloten.
Remco
Ik heb uw bericht omgezet van een tekst met enkel hoofdletters naar een tekst met kleine letters.
Omdat PayPal een financiële instelling is hebben ze het recht om berichten te sturen en antwoorden te verwachten. Natuurlijk kunt u ervoor kiezen om hier niet aan te voldoen, maar ik zou aanraden om het proces op een normale manier af te wikkelen.
Gus
Op de website van PayPal staat dat je eerst klikt op instelling (rechts boven) en dan vervolgens op “rekening opheffen”, maar er staat op de webpagina geen tekst met “rekening opheffen”. Leg uit…
Remco
Heb je eventueel nog geld op je rekening staan of zijn ze documenten aan het controleren? Voor je een PayPal rekening kunt sluiten moet je het volgende doen:
Zorg dat al je betaalverzoeken zijn verwijderd en overgezet naar een andere rekening;
Je account Saldo moet op 0 staan, zorg dus dat je geen geld meer op je rekening hebt staan;
Verwijder credit card en bankrekeninggegevens voor het sluiten van je PayPal account;
Gus
Remco,
Alle betaalverzoeken zijn verwijderd, saldo staat op 0 (nul) en creditcard en bankrekening gegevens zijn verwijderd. Als je klikt op hulp en je vindt de titel “Hoe sluit ik mijn PayPal-rekening?”, staat onderaan van deze titel het volgende: Zo heft u uw rekening op:
1. Ga naar uw instellingen.
2. Klik op -> Uw rekening opheffen.
3. Volg de online stappen.
Let op: de tekst “Uw rekening opheffen” bestaat niet, wel: Je rekening sluiten. Graag uitleg.
Remco
In dat geval klik je op “je rekening sluiten”?
Mallory
Onhandig dat “Voor je een Paypal rekening sluit” aan het einde van de pagina staat. Ik heb de stappen gevolgd en dus mijn account verwijderd zonder de laatste checks te doen.
Remco
Je hebt gelijk Mallory, mijn excuus. Dit heb ik dan ook direct voor toekomstige bezoekers van Nuverwijderen.nl aangepast.
In principe kan het geen kwaad als je deze 3 stappen niet hebt doorlopen zolang je geen dispuut hebt met een andere PayPal gebruiker. Zorg wel dat iedereen die standaard geld van je Paypal rekening afschrijft beschikt over een nieuwe betaalmethode, anders zal je de stappen in dit artikel opnieuw moeten volgen (is gelukkig zo geregeld).
Monique
Help..ik heb echt alle stappen gevolgd om mijn rekening te sluiten. Lukt niet. Klantenservice is niet bereikbaar en onder instellingen vind ik niet rekening opheffen. Ik wil er echt van af…maar hoe?
misty
goede morgen ik kreeg een mail. dat er kosten in rekening gebracht gaan worden op mijn account, ik heb geprobeerd , al een tijd geleden deze rekening op te heffen, en alle gegevens als bankrekening etc al verwijderd er staat nu ( in ene)nog 1 cent op het saldo , kunt u mij alstublieft helpen, met het verwijderen/stopzetten met grote dank
misty
Remco
Hoi Misty, bij 1 cent ga ik er vanuit dat de optie om je rekening te sluiten er gewoon staat?
Je zit in ieder geval veilig, Paypal heeft aangegeven dat ze geen geld van je rekening afhalen zodra je rekening op 0 EUR staat.
misty
hoy Remco,
als ik dat doe, krijg ik een scherm: er ging helaas iets fout bel de helpdesk, heb ook daar al een bericht gestuurd en het telefoonnummer wat ik vond werkt niet
Remco
Een bericht zou in principe voldoende moeten zijn, dan komen ze vanzelf bij je terug (kan wel aantal dagen duren). Helaas heb ik hier ook geen Nederlands Telefoonnummer liggen die je hiervoor kunt gebruiken. Kun je laten weten of het uiteindelijk is gelukt door een bericht te sturen?
misty
dat laat ik gelijk weten
0800 2659239
Remco
Dankje, ik heb het telefoonnummer toegevoegd aan deze pagina voor andere bezoekers.
Paypal heeft ook een 070-nummer: 070 700 7519 en een nummer voor wanneer je uit het buitenland belt: 00353 1 436 9033
Bron, FAQ pagina: https://www.paypal.com/nl/smarthelp/article/hoe-kan-ik-contact-opnemen-met-de-klantenservice-van-paypal-faq1920
K
Ik ben opgelicht! Ik heb een betaling moeten doen van 15 dollar waarmee ik akkoord ging en nu staat er op paypal dat ik 4 dagen trial heb voor 15 dollar en een automatische incasso ben aangegaan maandelijks 159 dollar. Dit heb ik niet geaccepteerd!!!!!
Overigens heb ik ook niks ontvangen en ken ik de verkoper niet! Ik vraag u onmiddellijk deze oplichters aan te pakken en alles te annuleren. Ik kon zelf de automatische incasso niet annuleren, maar heb het inactief gemaakt. Ik zit ook te overwegen mijn rekening op te zeggen om te voorkomen dat de maandelijkse incasso doorgaat.
Mijn betaalrekening heb ik inmiddels al ontkoppeld. Ik heb ook contact opgenomen met mijn bankrekening. Ik heb ook een geschil geopend en deze is niet goedgekeurd. Paypal zou toch veiligheid moeten bieden?
Alstublieft annulleer deze automatische incasso want het is onterecht! Ik heb alles gedaan wat kon en anders zal ik mijn rekening gaan opzeggen, want ik ga echt niet betalen voor iets waarmee ik niet akkoord ben gegaan en verwacht van u ook proffesionaliteit om deze mensen te achterhalen en gehoor te geven aan mijn bericht en mij te helpen met het annuleren!
Remco
Beste K, hier kunnen wij helaas weinig aan doen (wij zijn Paypal niet).
Het klopt dat Paypal veel zekerheid / veiligheid biedt voor consumenten, meestal trek je als verkopende partij aan het kortste eind als er een geschil ontstaat.
Menno
Ik doe een poging om Paypal op te zeggen, maar niets lukt. Mij saldo is nul, ik heb mijn bankrekeningnummer verwijderd, er zijn nog twee telefoonnummers bekend in hun systeem, maar ik zie geen optie “rekening sluiten” staan op de pagina waar die zou moeten staan. Als ik bel met het 0800 van Paypal nummer krijg ik voortdurend te horen dat de telefoonnummers die gekoppeld zijn aan de account en die ik correct opgeef, niet bekend zijn.
Het is om moedeloos van te worden.
Remco
Hoi Menno, dat is inderdaad frustrerend. Heb je het lokale 070 nummer al geprobeerd? Misschien dat je telefoonnummer daar niet van belang is.
Menno
Hallo Remco. Ik heb dit net geprobeerd. Helaas zelfde laken en pak. Ik heb echt alle mogelijkheden geprobeerd van de twee nummers die bekend zijn, dus ook met eerst landennummer invullen, met en zonder 0 voor het kengetal, etc, etc. Maar ik krijg steeds te horen dat dit niet bekend is.
Heel erg vreemd allemaal. Zou toch echt niet moeten kunnen in dit digitale tijdperk.
Remco
Klopt je bent zeker niet de enige bezoeker die klaagt over de slechte bereikbaarheid van PayPal. In dat geval zou ik een bericht sturen naar de klantenservice en het maar even afwachten.
Menno
Beste Remco, Bericht gestuurd naar klantenservice. Ben heel benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik daar antwoord op heb. Dank voor je inspanningen en hulp hier.
Richard
Beste Remco,
Het is voor mij niet mogelijk om een mail te sturen (eerst inloggen)om de rekening te sluiten omdat ik mijn wachtwoord moet vernieuwen.
Als ik dat verder ga en een nieuw wachtwoord wil aanvragen kom ik niet verder omdat het systeem niet kan verifiëren dat ik het ben.
Vervolgens kan ik alleen nog bellen met de klantenservice 0707007519 en die is gesloten ivm corona.
Kunt u mij helpen aan een ander email-adres of een vorm van contact?
Alvast bedankt voor de moeite.
Groet Richard
Remco
Hoi Richard!
Ik heb je achternaam uit de reactie verwijderd, heb je ook de andere telefoonnummers geprobeerd? (0800 en buitenlands nummer)
Op basis van je reactie heb ik een melding op deze pagina gezet dat de telefoonnummers slecht te bereiken zijn door Corona, dan zijn andere bezoekers ook op de hoogte.
Richard
Beste Remco, via alle telefoonnummers kom ik op een dood spoor omdat de klantenservice is gesloten ivm corona en ik het advies (van een bandje)krijg om een mail te sturen.
Dat kan niet omdat ik eerst moet inloggen en dat gaat niet omdat ik mijn wachtwoord moet wijzigen.
Is er wellicht een beschikbaar mailadres die mij verder kan helpen?
Remco
Hoi Richard,
Zojuist heb ik voor je gezocht naar een Emailadres maar ik kon helaas niks vinden. Ik heb geen idee hoe dit op een normale manier kan worden opgelost.
Paypal lijkt te reageren via Facebook en in mindere mate Twitter:
https://www.facebook.com/PayPal
https://twitter.com/AskPayPal
Paypal heeft ook een eigen (Engelstalige) Help Commununity waar meer mensen met hetzelfde probleem zitten, hier lijken ze zelf niet te reageren:
https://www.paypal-community.com/t5/My-Account/bd-p/4
Zou je kunnen laten weten als je tot een oplossing bent gekomen? Dat kan toekomstige bezoekers eventueel uit de brand helpen.
Richard
Zal ik doen, bedankt voor je moeite.
Groet Richard
Sjanita
Dag,
Ik heb mijn oude Pay Pal rekening gesloten, omdat ik een nieuwe wil aanmaken. Echter nu is mijn oude rekening gesloten, maar bij het aanmaken van een nieuwe rekening met een ander e-mailadres, wel het zelfde adres lukt niet. Ik krijg dan de melding ‘u heeft al een rekening, klik hier om in te loggen’. Inloggen op mijn oude pay pal account lukt ook niet meer, deze is gesloten. Ik zou graag willen weten wat hier aan de hand is.
Alvast bedankt voor de genomen moeite.
Remco
Goedemorgen, het is denk ik niet helemaal de bedoeling om een account te sluiten om daarna direct weer een nieuw account aan te maken.
Heb je ook een ander Mobiel nummer gebruikt?
Rens
Ik probeer al een maand of twee de rekening van mijn overleden zoon te sluiten.
Na lang zoeken eindelijk iemand via de chat, een mail gekregen wat ik allemaal aan moet leveren (naar luxemburge sturen per post) nu 3 weken later weer eenzelfde mail met hetzelfde verzoek. Alsof ze niks ontvangen hebben.
Nadeel is in dit geval dat ik geen accountgegevens heb, geen ww etc.
Op de bankrekening zag ik dat er een reeks bedragen door Paypal afgeschreven werden maar il weet niet waarvoor, dus deze bedragen gestoneerd.
Ik weet tot nu toe geen betere aktie om dit te beëindigen.
Afwachten dus
Remco
Allereerst gecondoleerd Rens!
Dat is inderdaad erg omslachtig. Misschien de volgende brief met documenten aangetekend naar Luxenburg sturen? Of per Email reageren met een scan van alle documenten..
Vaak wordt Paypal gebruikt als tussenstation om bijvoorbeeld een Playstation of Netflix abonnement mee te betalen (lees: goede kans dat er geen geld op de rekening zelf staat). Ik vrees dat je inderdaad door alle stappen moet gaan om de automatische afschrijvingen stop te zetten.
Dat gezegd hebbende, kun je ook geen toegang tot een Emailadres verkrijgen zodat je weet waar de afschrijvingen voor geweest zijn?
Suzanne
Ik heb volgend probleem met Paypal. Mijn rekening is opeens beperkt. Heb alle stappen gevolgd om dit op te lossen. Eerst moest ik mijn adres bevestigen. Hier gaf hij aan een foutmelding bij de postcode. Waarschijnlijk omdat ik in Duitsland woonachtig ben. Toen werd ik gevraagd om documenten hoog te laden: paspoort en adresbewijs. Beide gedaan. Toen kreeg ik bericht dat het adresbewijs in een regionale taal was (Anmeldebestätigung) en dat ik dit officieel moest laten vertalen in het Engels en notarieel bekrachtigen laten.
Doordat mijn rekening beperkt is kan ik het saldo van 2.500 euro niet terugboeken op mijn bankrekening. De klantendienst kan ik niet bereiken en heb intern al verschillende berichten gestuurd, maar krijg daarop geen antwoord. Vorige maand kon ik nog gewoon geld overmaken en nu opeens deze problemen. Ik heb dit account al sinds 2011 en woonde toen ook al in Duitsland. Wat kan ik nu nog doen?
Remco
Hoi Suzanne, dat klinkt als een vervelend probleem die helaas vaker voorkomt.
Heb je eventueel een ander bewijs van adres waarbij de taal niet in het Duits is, bijvoorbeeld een “Residence kaart” met je adres op de achterkant? Dat zou de makkelijkste oplossing zijn mits ze het accepteren.
Suzanne
Hoi, dankje voor het meedenken. Heb ik niet maar ik ga het proberen met een adresaanschrift van mijn bank en van de gemeente.
Remco
Er zal misschien wel een manier zijn om de bank statements in het Engels te downloaden, dat zou het probleem (waarschijnlijk) oplossen 🙂 – met een Duitse brief van de gemeente krijg je hetzelfde verhaal waarschijnlijk.
Thea
Om mijn Paypal account te verwijderen of een intern bericht te versturen, moet ik eerst inloggen. En dat lukt niet: “Wij kunnen helaas niet bevestigen dat jij het bent.”
Mijn e-mailadres is wel bekend in het systeem (ze hebben een pagina waar je dat kunt verifiëren), maar niet in combinatie met mijn wachtwoord. Ik kan geen nieuw wachtwoord aanvragen: “Wij kunnen helaas niet bevestigen dat jij het bent.”
Telefonisch en via hun FB-pagina krijg ik alleen contact met computers.
De brief die ik van heb gekregen is gestempeld in Duitsland, heeft een Amerikaans retouradres op de envelop, een Luxemburgs adres op het briefpapier, en is in het Nederlands geschreven. Dat maakt het lastig om te bepalen naar welk adres ik zou kunnen schrijven. Hoe krijg ik contact met Paypal?
Kim
Beste Remco,
Dit is waarschijnlijk de derde bericht geen idee of jullie die berichten ontvangen maar ik heb een probleem. Het sluiten van de Paypal account lukt niet ondanks alle stappen. Ik krijg steeds dit te lezen: voordat je je rekening sluit….
Er is een transactie in behandeling die eerst moet worden voltooid. Alles is afgerond etc maar ik krijg steeds dit. Weet u misschien waar ik moet doen
Remco
Goedemiddag Kim, ja wij ontvangen alle berichten, we keuren ze wel eerst handmatig goed (om eventueel persoonlijke gegevens eruit te halen).
Heb je recent nog transacties gedaan via je Paypal-rekening? Het geld kan al zijn afgeschreven van je bankrekening / credit card maar nog niet zijn bevestigd door de verkoper / Paypal. Hier gaat als ik me niet vergis maximaal 30 dagen overheen, vaak gebeurt dit eerder. Ik zou het volgende week nog een keer proberen.
Jean-Pierre
Op de brief die ik van PayPal gekregen heb staat ook : als er geen positief saldo op je rekening staat en deze inactief blijft dan zal de rekening opgeheven worden.
Ik doe al jaren geen transacties meer met PayPal. Betekent dit dat ik het dan zo maar laat en mijn rekening automatisch opgeheven wordt? Ik geraak ook niet binnen op mijn account.
Remco
Ja, als dit zo staat aangegeven in de brief die PayPal heeft gestuurd dan lijkt me dat wel (ik heb uw achternaam uit de reactie verwijderd ivm privacy).
GIno
Sinds 2012 paypal gebruikt.
sinds dit jaar begonnen er steeds vaker ongeautoriseerde bedragen afgehaald te worden.
Gelukkig kon mn bank tijdig alles annuleren en had me de raad gegeven alles stop te zetten.
Alle geld is weg op mn paypal account en alle kaarten zijn losgekoppeld.
Maar als ik mijn account wil verwijderen krijg ik volgende melding ; Voordat je je rekening sluit…
Er is een transactie in behandeling die eerst moet worden voltooid
Maar bij nazicht is er helemaal geen transactie, zou ook niet kunnen aangezien alles weg is bij hun.
De klantendienst moet ik al helemaal niet op rekenen. Die zeggen dat ik daarvoor bij MIJN bank moet zijn.
Hoe kan mijn gewone bank nu mijn paypal rekening opzeggen.
Die paypal begint meer en meer op een scam te lijken eerlijk gezegd.
Remco
Met de informatie uit je reactie zou je inderdaad zeggen dat je bank hier 0,0 mee te maken heeft. Ik zou het even tijd geven en het over een aantal weken nog een keer proberen.
Zoals je hier kunt lezen ben je in ieder geval niet de enige gebruiker met dit probleem.
Myriam
Ik heb in mijn pc banking Paypal geblokkeerd. Er is geen andere oplossing. Ik kreeg ook de melding : “Er is een transactie in behandeling die eerst moet worden voltooid”. Het telefoonnummer die begint met 888 lijkt in Japan te zijn. Op een bericht krijg ik geen correct antwoord. Paypal deed ongeautoriseerde betalingen.
Remco
Mocht PayPal inderdaad onterecht bedragen afschrijven EN je kunt ze niet bereiken dan lijkt me dat de enige oplossing. Je kunt altijd contact proberen op te nemen via Social media (@askpaypal op Twitter en Facebook.com/paypal), daar lijkt Paypal beter te reageren dan bij de Klantenservice zelf.
bram
Heb zojuist mijn rekening bij PP opgeheven (dank voor de hulp).
Heb m al anderhalf jaar niet gebruikt, de enige keer was een Indiase ICT oplichter (Naam door Website verwijderd), maar dat ontdekte ik pas later.
Opzeggen was eigenlijk een eitje, zo kan het dus ook.
Remco
Goed om te zien dat gebruikers ook zonder problemen hun PP kunnen opheffen, dankjewel voor je reactie.
Bart
Het is mij eindelijk gelukt om van Paypal af te komen.
Daarvoor was (incl. wachttijd ) wel 25 minuten nodig met het bellen naar 0800 265 9239 (Gratis vanaf vaste lijn)
Het is wel verstandig om te bellen vanaf het telefoonnummer wat bij hen bekend is.
Bart
AnitaB
Ik zit al jaren hopeloos met een ooit afgesloten Paypal in Nederland.
Ik ben al jaren in het buitenland en de gebruikte bankgegevens bestaan niet meer.
Dus saldo op 0 krijgen iz al onmogelijk bij dit onmogelijke systeem.
En no way dat ze mij gaan belasten voor inactiviteit. Boeven zijn het.
Remco
Hoi Anita, misschien kun je ergens een klein bedrag betalen met Paypal zodat je in de buurt van de 0 EUR komt?
Joris
Ik heb alles gedaan, wat paypal en Remco mij uitlegde om mijn account te verwijderen… En ja, het is me gelukt!
Dankjulliewel daarvoor!
Met zeer vriendelijke groet, Joris
Johan
De beschrijving hier is duidelijk. Maar het probleem is dat mijn account niet gekoppeld is aan een 06-nummer en ik daardoor niet meer in mijn account kan komen. Voor alle opties die Paypal biedt moet je inloggen en dat kan ik dus niet. Ik heb geen mobiel, dus kan ik ook via de telefoon geen nummer doorgeven.
Ik heb een keer geprobeerd te betalen via de optie “rekening” met mijn vaste nummer, maar dan wordt die code zo snel en op een onmogelijke manier uitgesproken “zeshonderdduizendnogwat…” en daarna wordt de verbinding meteen verbroken, je kunt het niet eens terugluisteren. Als je het nog een keer probeert krijg je te zien: We kunnen nu helaas geen nieuwe code verzenden.
Ik wil dus van die hele bende af, maar inloggen lukt niet en via mail of telefoon zijn ze gewoon niet te bereiken. Hoe kom ik van dit rotbedrijf af?
Remco
Het wordt inderdaad niet makkelijk gemaakt.
In dit geval zou ik proberen om in contact te komen met een medewerker via Social Media (Twitter en/of Facebook). Het kan wel even duren voor ze met een oplossing komen.
Johan
Hallo Remco,
Bedankt voor je snelle antwoord. Inmiddels heb ik op naam van mijn vrouw een nieuw account geopend en via dat account heb ik contact gelegd met hun “berichtencentrum”. Er werd mij verzocht een mail te sturen naar (misschien nog handig voor andere gebruikers van deze site). Gisteren in een uitgebreide boze brief het verzoek tot opheffing ingediend, vandaag antwoord gekregen via (kan ook handig zijn). Lezen schijnt vreselijk moeilijk te zijn, want het antwoord ging er nog steeds van uit dat er een telefoonnummer aan het account gekoppeld was. Dus een reply gestuurd, nu kort met het verzoek het account gewoon op te heffen, zonder verder gezeur. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Zodra het gelukt is meld ik me weer.
Johan
Jammer dat de mailadressen niet vermeld worden. Aan de ene kant logisch, aan de andere kant kan het toekomstige lezers een hoop ellende besparen….
Remco
Bedankt voor het opvolgen Johan, hier kunnen andere bezoekers inderdaad wat aan hebben.
Zou je het Emailadres hier cryptisch kunnen plaatsen (bv: help apenstaartje domein punt com)? Ik heb inderdaad de optie om Emailadressen in de reacties te plaatsen uitgeschakeld.
Mocht het geen persoonlijk adres zijn kan ik het artikel updaten.
Nogmaals dank.
Milly
hoi ik heb een paypal account en heb 100 euro overgemaakt , maar kan helaas niets mee betalen of terugstorten naar mijn eigen rekening, geeft steeds aan controleer je rekening nummer .
Moet ik een andere rekeningnummer hebben , behalve me iban rekening waarmee ik wel geld op paypal kon over maken??
Remco
Hoi Milly mijn excuses voor de latere reactie. Is dit inmiddels gelukt?
Wij kunnen niet controleren waarom er geen geld overgemaakt kon worden naar de eigen rekening. Wij hebben geen toegang tot persoonlijke gegevens bij Paypal.
Remco
JACQUES
Kunt U controleren of mijn PayPal-account op mijn laptop en de PayPal App op mijn smartphone juist werden afgesloten ?
Remco
Hoi Jacques,
Nee deze informatie kunnen wij niet inzien. We zijn een derde partij die informatie probeert te verschaffen over het afsluiten van het Paypal account.
Voor u de APP de-installeert raden wij aan om eerst het account te sluiten, anders is alleen de applicatie van uw smartphone gehaald en het account nog steeds actief.
Remco
Ps. Ik heb uw achternaam uit de reactie verwijderd in verband met privacy.